Шаблоны для Joomla 3 здесь

Рівненська ЗОШ І-ІІІ ступенів №1 імені Володимира Короленка

На виконання листа Управління освіти Рівненського міськвиконкому від 17.02.2020 № вих.-181/01-21/20 та Міністерства освіти і науки України від 05.02.2020 № 6/144-20 «Щодо запобігання поширенню тютюнокуріння, наркоманії та вживання алкогольних напоїв серед здобувачів освіти» повідомляємо, що у ЗОШ I-III ступенів №1 імені Володимира Короленка активізовано просвітницьку роботу щодо формування здорового способу життя та створення безпечного освітнього середовища. А також доведено до відома педагогічного колективу та батьків інформацію Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини В.Іванкевич щодо розповсюдження  та використання серед дітей такого тютюнового виробу як «снюс».

СНЮС: БЕЗДИМНИЙ ТЮТЮН, ЯКИЙ НЕБЕЗПЕЧНІШИЙ СИГАРЕТ

Сьогодні існує безліч різних видів наркотиків, які негативно впливають на психіку і фізичний стан людини. На жаль, багато речовин, які зараз є у вільному доступі, є або наркотиками, або препаратами, що містять токсини. І одна з таких речовин іменується Снюс. Що це таке? Багато хто вважає, що це відмінний замінник сигарет, який не зашкодить навіть підліткам. Звичайно, така думка – абсолютно помилкова. І саме через те, що люди не усвідомлюють справжньої проблеми, снюс поступово стає причиною багатьох захворювань і залежності.

Навчити дитину поважати інших – не так просто, як може здатися на перший погляд. Брак у дітей поваги до людей навколо часто стає проблемою для батьків та вчителів. Досить важливо навчити дитину поважати інших людей, оскільки це не тільки стане для неї основою, на якій базуватиметься спілкування з ними, а й формуватиме в неї самоповагу.

Діти- особливі, і те, що для нас очевидно, зовсім не є очевидним для них. Тому не завжди можна очікувати від дитини розуміння моральних, патріотичних, сімейних цінностей. Ставтеся до дитини як до людини, яка цього вчиться, але уникайте великовагових моралей і нотацій. Дитина не буде їх розуміти і перетравлювати. Просто шанобливо спілкуйтеся, і передавайте досвід. Дитина буде вдячною. Наприклад: «ось коли я був маленьким, зі мною сталася така історія ..», «в дитинстві я дуже боявся ..», «я дуже не любила, коли моя мама ...»

  1. Діти отримують все, що хочуть і коли хочуть.
  • Я голодний! – Через секунду я куплю що-небудь перекусити.
  • Я хочу пити. – Ось автомат з напоями.
  • Мені нудно! – Візьми мій телефон.

Здатність відкласти задоволення своїх потреб – це один з ключових чинників успіху. Ми хочемо зробити наших дітей щасливими, але, на жаль, ми робимо їх щасливими тільки зараз і нещасними – в довгостроковій перспективі. Уміння відкласти задоволення своїх потреб означає здатність функціонувати в стані стресу. Наші діти поступово стають менш підготовленими до боротьби навіть з незначними стресовими ситуаціями, що в підсумку стає величезною перепоною для їхнього успіху в житті. Ми часто бачимо нездатність дітей відкласти задоволення своїх бажань в класі, торгових центрах, ресторанах і магазинах іграшок, коли дитина чує «Ні», тому що батьки навчили її мозок негайно отримувати все те, що вона хоче.

Сьогодні все більше батьків замислюються про шкоду і користь гаджетів для дітей, тому що технічні пристрої стають все більш доступними. Навіть в тих сім’ях, де дохід невеликий, кожна дитина має свій телефон з іграми.

З одного боку, цифрові технології розширюють кругозір, забезпечують доступ до великого обсягу нової інформації, сприяють комунікації. Але з іншого боку, вони все частіше відводять з реального світу, призводять до залежності, подібно до наркотичної. Навіть з’явилися терміни «електронний кокаїн», «цифровий героїн».

В останні місяці для мене дуже актуальна тема. Коли батьки в розлученні і мама не справляється емоційно, коли у батьків проблеми в стосунках, коли дитина є розмінною монетою в сім'ї, коли дитину не приймають такою якою вона є і ще багато різних «коли»...

Що я бачу - дитині погано, її накриває, вона в школі шукає притулок і нірку, в яку можна сховатися, шукає розуміння і прийняття. Припустимо нірку вона знайшов. Тепер головне пересидіти. І якщо проблеми в сім'ї не закінчуються, навчання не відбувається. Школа не може бути в повній мірі ефективною. Тому що дитині важливо закрити інше питання. І це не хімія/математика, як ви здогадалися.

На жаль, для більшості батьків школа – справжнє випробування. Виконання домашніх завдань із дитиною вже з початкових класів перетворюється на «катування». Діти влаштовують істерику, а нерви старшого покоління просто не витримують. Виникає логічне запитання: що батьки роблять не так?

  • Дітям властиво захоплюватися: чим молодша дитина, тим менше обсяг її уваги. Тому дуже часто дитина так захоплена грою, що в прямому сенсі не чує батьків.

РЕКОМЕНДАЦІЇ: Перш ніж підвищити голос, підійдіть, покладіть руку на плече, встановіть зоровий контакт і повторіть своє прохання.

  • «Два в одному». Коли батьки просять про дві і більше дії одночасно (помий руки і сідай за стіл), дитина не може запам'ятати послідовність і щось вислизне з її уваги.

РЕКОМЕНДАЦІЇ: Одне прохання - одна дія.

Проблеми в сім’ї дитини – чи повинна школа втручатися? Школа тісно дотична до сімей. Саме тут можна помітити, що сім’я зараз переживає не найкращі часи.

Настрій і поведінка. Якщо дитина пригнічена, сумна, замкнена в собі – це повинно привернути увагу вчителя. Так само, як надміру агресивна поведінка. Особливо, якщо вона не була властива дитині до цього. Насторожувати мають крадіжки, сексуалізована поведінка, відсутність шкільного приладдя, а також випадки, коли дитина приходить до школи, але не сидить на уроках, б’ється (або б’ють її), ображає (або стає жертвою образ).

  1. Приватність і конфіденційність: перш ніж використовувати новий сервіс, додаток вивчаємо разом налаштування конфіденційності, безпеки і приватності.
  2. Фото з вечірки чи відпустки – тільки після події і тільки для знайомих.
  3. Публікації фото один одного з дозволу.
  4. Якщо щось налякало, збентежило або ти потрапив у неприємності – ми можемо про це спокійно поговорити і не будемо сварити. Ми підтримаємо тебе.
  5. Важливу особисту інформацію краще повідомити у телефонній розмові;
  6. Не публікуємо матеріали, які містять номер школи, номер телефону, домашню адресу та іншу приватну інформацію.
  7. Не зустрічайся з онлайн знайомими, яких ти ніколи не бачив і не надавай їм особисту інформацію

Часто в процесі виховання, батьки не розуміють, як виправити «погану» поведінку дитини, і у зв’язку з цим застосовують свої неправильні заходи для розв’язання питання.

Адже дитина ніколи не поміняє свою поведінку, тим більше, коли ви будете кричати, лаяти її, або навіть застосовувати фізичну силу. Кожна дитина може змінити свою поведінку, якщо сама цього захоче, а проявити бажання можуть батьки, якщо вони мають знання і досвід в даному питанні.

Діти завжди просять про допомогу. Просто вони часто невміло подають «сигнали лиха». Ми ж ще не навчилися ці сигнали розпізнавати і реагувати, бо вважаємо, що краще боротися з наслідками.

Підліткам складно пристосуватися до змін. Підліткові проблеми - булінг, різні форми залежності - від інтернету до алкоголю і наркотиків, втеча до віртуального світу, на жаль, - це вже небезпечні симптоми, а не перші попискування пташенят.
Сучасні батьки самі не можуть розпізнати життєві і психічні проблеми дітей. Часто батьки, згадуючи своє, радянське дитинство, порівнюють своїх дітей з собою в тому ж віці або використовують методи виховання своїх батьків.
Те ж саме часто трапляється і з вчителями та іншим авторитетними людьми в житті дітей.

Часто діти у колективі однолітків беруть на себе роль «клоуна». Вони стараються насмішити однокласників, кривляються, зривають кумедними вчинками уроки...

Це кривляння - зовсім не гра. Шекспір ​​писав, що наше життя - театр, а люди в ньому актори, але перетворення всього життя в цирк, а дитину в клоуна - це не по Шекспіру. Може бути, діти хочуть розвеселити нас і зробити наше життя трохи радісніше і веселіше? Або причина зовсім в іншому, і дітьми рухають не настільки благородні пориви?

Сучасні батьки не тільки менше карають дітей, а й значною мірою змінили підхід до дитячих вчинків. У минулі часи дитина не могла безкарно влаштувати істерику або порвати колготки, сьогодні ж вона може робити це без жодних наслідків. Змінилися не тільки методи впливу на молодших членів сім'ї, а й підхід до провини.

За радянських часів дитині не можна було рвати книжку або м'ячик. Сьогодні порваний м'ячик – сенсорний досвід пізнання, який, радше, розповість дитині про крихкість світу та наслідки роботи з ножицями.

Багато проблем сьогодні абсолютно не хвилюють батьків: кількість ґудзиків на штанях, скільки разів ти впустив чашку-непроливайку, чи валявся у снігу і чи брав з буфета цукерки.

Суспільство стало іншим. У цього перевороту є причини.

Останнім часом ми часто чуємо, що цифрові технології руйнують зв'язки між людьми і сприяють соціальній ізоляції. За злою іронією, соціальні мережі дозволяють нам віртуально спілкуватися з людьми практично цілодобово. Але, якщо ми проводимо у віртуальному світі занадто багато часу, ми потрапляємо в соціальну ізоляцію.

Якщо батьки занадто захоплені електронними пристроями, це може погано позначитися на їх взаєминах з дітьми. Такі діти згодом теж будуть страждати від нестачі соціальних навичок.

ФІЗИЧНА АГРЕСІЯ.

Як проявляється? Коли дитину хтось ображає або вона сердиться, їй хочеться завдати фізичної шкоди: штовхнути або вдарити.

Непряма агресія спрямована на неживі предмети: грюкнути дверима або жбурнути іграшку. Вона проявляється, коли дитина розуміє — бити людину не можна. Тоді вона спрямовує агресію на щось інше. Часто на хатніх тварин.

Чому взагалі виникають конфлікти?

Неуважне сприйняття. Дуже часто ми трактуємо дії інших людей, орієнтуючись лише на власний досвід. Чи ловили ви себе колись на тому, що неуважно слухаєте інших? Як раз через неуважність люди схильні часто неправильно трактувати деталі й заочно ставити штампи «він поганий учитель» або «нетямуща мати». Потрібно зважати на те, що кожна людина має свій характер, і нам усім варто вчитися чути один одного.

© 2020 ARTEM PRONCHUK. All Rights Reserved.
ЗОШ №1 м.Рівне