Joomla шаблоны бесплатно http://joomla3x.ru

Рівненська ЗОШ І-ІІІ ступенів №1 імені Володимира Короленка

У наш час вміти орієнтуватися у потоці інформації дуже важливо. Бо в нас інформаційне суспільство, яке спілкується та об’єднується великим об’ємом інформації в режимі реального часу. Такі поняття як «Інформаційна війна», «Пропаганда», «Фейк» в останні роки стали невід’ємною частиною повсякденного життя. Багато хто вважає, що його не можливо обдурити, чи маніпулювати за допомогою інформації, в нього на все є своя думка. Чи так це насправді? Чи можете Ви відрізнити «фейк» від достовірної інформації? Чи можете Ви критично мислити? Перевіряти чи аналізувати інформацію? Коротше кажучи, чи є Ви медіа грамотною людиною?

У 21 Україна створила методичний посібник «Живи Вільно» для учнів старших класів загальної середньої освіти. Посібник містить інформацію про поняття торгівлі людьми, загальний огляд ситуації, статистичні дані, форми торгівлі людьми, а також актуальні методи вербування та рекомендації, яких необхідно дотримуватись, аби не потрапити до небезпеки, пов’язаної з торгівлею людьми.

Даний посібник «Схвалено для використання в загальноосвітніх навчальних закладах» (Міністерство освіти і науки України. Лист №22.1/12-Г-771 від 04.09.2020).

Сфера діяльності громадської організації «МІНЗМІН» – громадянська освіта протягом життя. «МІНЗМІН» реалізує освітні проєкти в сфері громадянської освіти для дітей і дорослих, поширює ідею громадянської освіти протягом життя, вивчає досвід інших країн та суспільну думку щодо громадянської освіти.

МІНЗМІН наближає людей до змін, а зміни до людей, з одного боку, роблячи актуальні зміни в ключових сферах суспільства зрозумілими та доступними для цільових груп шляхом просвітницької діяльності та розробки креативних ігрових або цифрових продуктів.

Сексуальне насилля онлайн – один з викликів, який стоїть перед батьками та педагогами. Діти можуть стикатись із сексуальним насилля в Інтернеті у формах секстингу, кібергрумінгу та сексторшену.

Секстинг – це надсилання інтимних фото чи відео з використанням сучасних засобів зв’язку. Діти можуть надсилати такі матеріали як знайомим, так і не знайомим їм у реальному житті людям. Матеріали подібних переписок можуть бути оприлюднені, що часто призводить до кібербулінгу та цькувань дитини у школі. 

Кібергрумінг — це процес комунікації із дитиною в Інтернеті, під час якого злочинці налагоджують довірливі стосунки з дитиною з метою сексуального насильства над нею у реальному житті чи онлайн. Вони можуть змушувати дітей виконувати певні сексуальні дії перед камерою. Злочинці свідомо будують своє спілкування з дитиною так, аби викликати в неї теплі почуття та довіру, показати, що вона цінна та унікальна. Вони можуть прикидатися однолітками дитини, пропонувати роботу моделлю, дарувати подарунки тощо.  

КІБЕРБУЛІНГ ТА ЧАТ-БОТ «КІБЕРПЕС»

Кібербулінг – це цькування із застосуванням цифрових технологій. Кібербулінг може відбуватися в соціальних мережах, платформах обміну повідомленнями (месенджерах), ігрових платформах і мобільних телефонах, зокрема через: 

  • поширення брехні чи розміщення фотографій, які компрометують когось у соціальних мережах;
  • повідомлення чи погрози, які ображають когось або можуть завдати комусь шкоди.

За даними ЮНІСЕФ в Україні, майже 50% підлітків були жертвами кібербулінгу. Кожна третя дитина прогулювала школу через кібербулінг. 75% підлітків у анонімному опитуванні підтвердили те, що Instagram, TikTok і Snapchat є основними соціальними платформами для цькування.

Відповідно до Закону України «Про запобігання та протидію домашньому насильству » від 07.12.2017 р. № 2229-VIII, домашнє насильство – діяння (дії або бездіяльність) фізичного, сексуального, психологічного або економічного насильства, що вчиняються в сім’ї чи в межах місця проживання або між родичами, або між колишнім чи теперішнім подружжям, або між іншими особами, які спільно проживають (проживали) однією сім’єю, але не перебувають (не перебували) у родинних відносинах чи у шлюбі між собою, незалежно від того, чи проживає (проживала) особа, яка вчинила домашнє насильство, у тому самому місці, що й постраждала особа, а також погрози вчинення таких діянь.

з/п

Назва заходу

Дата

Учасники

Відповідальні особи

1.

Відкриття Всеукраїнської акції «16 днів проти насильства» у рамках кампанії «Вийди з кола насильства» Акція «Історія однієї стрічки»

25.11.21

Здобувачі освіти

Драганчук Т.В., практичний психолог,

Драпак І.Р., соціальний педагог

2.

Акція «Якщо ти проти насилля – скажи про це всім!»

 25.11-10.12.2021

Здобувачі освіти

1-11-класів

Драганчук Т.В.

 

3.

Казкотерапія «Країна Теплого Пуху» Арт-об’єкт «Галявина добра»

25.11.2021

Здобувачі освіти

1-В класу

Драганчук Т.В.,

Ревуха Т.В.

№ з. п.

Назва заходу

Термін виконання

Цільова аудиторія

Відповідальний

Управлінська діяльність

1.

Провести перевірку приміщень, території закладу освіти з метою виявлення місць, які потенційно можуть бути небезпечними та сприятливими для вчинення булінгу (цькуванню)

Жовтень 2021р.

Березень 2022р.

1-11 класи

Грекул Л.В.

Денисюк Т.М.

Драганчук Т.В.

Драпак І.Р.

2.

 

Посилити контроль за чергуванням вчителів на перервах.

Упродовж року

Педагогічний колектив

Грекул Л.В.

Денисюк Т.М.

Отримати допомогу, корисну, а головне - достовірну інформацію, пройти тести, переглянути відеоісторії зможуть і діти, і батьки, перейшовши за покликанням stopbullying.com.ua

Про булінг для дітей - ВІДКРИТИ...

Індикатори фізичного, сексуального, психологічного насильства щодо дитини, а також нехтування потребами дитини - ВІДКРИТИ...

 

Багато хто з батьків зіштовхувався із ситуацією, коли дитина не розповідає їм про свої проблеми: що з нею сталося, що її налякало, засмутило, здивувало… Така поведінка може спостерігатися вже з 7-річного віку.

Чому діти стають менш відвертими з батьками про своє життя? Як батькам змінити ставлення до дитини, щоб вона не боялася розповідати про свої проблеми та страхи?

Ви підозрюєте або впевнені, що вашу дитину булять? Логічно виникає запитання: що ж робити?

Але дуже важливий інший аспект цієї проблеми: як допомогти дитині психологічно?

  1. Передусім необхідно вдома ліквідувати атмосферу, що сприяє перетворенню дитини на «жертву». Ніякої надмірної опіки чи, навпаки, деспотизму, покарань та побиття за провину.
  2. Окрім того, необхідно обов'язково запитувати дитину, як справи в школі, маючі на увазі не лише оцінки, а й відносини з однокласниками. Обережно ставте запитання, оскільки цькування може бути не лише відкритим, а й прихованим, пасивним, наприклад: не бажання сидіти за однією партою, грати в одній команді, ігнорування тощо. Якщо ви відчули певні негаразди, поговоріть з дитиною та її класним керівником.
  3. Якщо булінг уже відбувся, зважте його масштаби. Якщо це проблема між двома дітьми, яка може бути залагоджена власними силами, краще надати дитині можливість самостійно розібратися та навчитися самостійно відстоювати власні інтереси.
  4. Якщо третирування набуло вже великих розмірів, проаналізуйте разом з дитиною, чи зможе вона сама захистити себе та відновити свій авторитет у класі. Наприклад, якщо дитину дражнять через надмірну вагу, варто записати її на спортивну секцію.
  5. Якщо ваша дитина дуже скромна та невпевнена у собі – допоможіть їй стати впевненішою, адже підвищення самооцінки робить людину більш врівноваженою та терпимою до цькувань оточуючих. З'ясуйте, які гуртки відвідують її однокласники, чим займаються у позаурочний час. Можливо, вашій дитині теж захочеться відвідувати якусь із цих секцій, у результаті чого вона зможе встановити контакт із деякими однокласниками. Заохочуйте дитину до активної участі в загальношкільних заходах, які зближують дітей та допомагають їм набути впевненості у собі.
  6. У особливо важких випадках, якщо ваша дитина з певних причин стала вигнанцем у класі, приверніть увагу класного керівника та шкільного психолога до проблеми. У цьому випадку вам необхідна буде допомога фахівців.

Зараз в Україні майже 22 млн користувачів Інтернету і питання безпеки в мережі більш ніж актуальне. У цьому контексті турбота про дітей набуває більших масштабів. Якщо раніше треба було говорити з дітьми про їх безпеку поза домом тощо, то вже давно має сенс застерігати їх від негараздів під час перебування в інтернеті.

Від чого варто захищати дитину

Інформаційна безпека стосується захисту життєво важливих інтересів людини (і більш глобально – суспільства, держави). Неправдива, неповна, невчасна інформація може нанести шкоду. Особливо вразливі у цьому контексті діти. Вони можуть не знати, яку інформацію можна викладати в мережу, а яку не варто.

Відповідно до Закону України «Про охорону дитинства» та Конвенції ООН про права дитини, кожній дитині гарантується право на свободу, особисту недоторканність, захист гідності та найкраще забезпечення її інтересів.

Алгоритм дій у випадку виникнення підозри щодо жорстокого поводження з дитиною або якщо є реальна загроза його вчинення (удома, з боку однолітків, з боку інших працівників навчального закладу або інших осіб пропонуємо працівникові психологічної служби діяти в такий спосіб.

Відповідно до абзацу дев’ятого частини першої статті 64 Закону України «Про освіту», згідно з пунктом 8 Положення про Міністерство освіти і науки України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 року № 630 (із змінами), з метою створення безпечного освітнього середовища в закладах освіти:

Порядок реагування на випадки булінгу (цькування) - Відкрити...

 Порядок застосування заходів виховного впливу - Відкрити...

ЗРАЗОК Заяви від батьків дитини (або особи, що їх замінює), або педагога, який став об’єктом булінгу (цькування) з боку іншої особи - Відкрити...

Міністерством цифрової трансформації у партнерстві з ЮНІСЕФ створено серіал про кібербулінг для підлітків.

Завдяки цьому партнерському курсу підлітки дізнаються про причин та потенційні наслідки кібербулінгу навчаться протистояти хейту та тролінгу, образливим коментарям, зможуть допомагати своїм друзям, які стали жертвами кібербулінгу.

Участь в освітньому серіалі взяли українська суперстар NK /Настя Каменських та співачка, акторка і блогерка Анна Трінчер.

Цифрові технології створюють можливості для спілкування, самоосвіти, свободи вираження поглядів тощо. Та окрім можливостей, це супроводжується ризиками дотримання прав людини. Вразливі до таких ризиків – насамперед діти.

Перебуваючи у віртуальному світі, вони можуть не знати про правила безпеки в інтернеті, а також про загрози та реальність їх наслідків. А тому – можуть опинитися в ситуації кібербулінгу (знущання, приниження, агресивні напади, які здійснюють за допомогою гаджетів, зокрема телефонів, із використанням інтернету).

 План заходів запобіганню булінгу - 2020-2021 н.р. - Відкрити...

 Додаток 1 до наказу №37-осн. від 27.08.2020 р.

№ з/п

Назва заходу

Дата проведення

Клас

Відповідальні

1.

 Реалізація проєкту «Безпечна і дружня до дитини школа».

 

Вересень - травень

2020-2021 року

1-11 кл.

Ткачук О.В.

Драганчук Т.В.

Драпак І.Р.

2.

Реалізація програми «Шкільний офіцер поліції»

Постійно

2-11 класи

Ткачук О.В.,

 (інспектор із зв’язку з громадськістю)

3.

 Участь у Всеукраїнському тижні з протидії булінгу

вересень,

ІІІ тиждень

 1-11 класи

Драганчук Т.В.

Драпак І.Р.

1. Загальні правила поведінки здобувачів освіти в Рівненській ЗОШ І-ІІІ ступенів No 1 імені Володимира Короленка:

1.1  Правила  поведінки  учнів  у  школі  базуються  на  законах  України, постановах Міністерства  освіти  і  науки  України  та  органів  місцевого самоврядування, Статут і школи.

1.2 У випадку порушень Правил до учнів можуть бути вжиті такі стягнення:-усне зауваження;

-запис зауваження в щоденник;

-винесення догани, включно із занесенням догани в особисту справу учня;

-виклик учня самого або з батьками на педагогічну нараду;

-відшкодування завданої учнем шкоди його батьками.

1.3 Учень приходить до школи за 10 –15 хвилин до початку занять, чистий і охайний. При  вході  у  школу  дотримується  правил  ввічливості,  знімає  в гардероб верхній одяг і прямує до місця проведення уроку.

Стаття  173-4. Булінг  (цькування)  учасника  освітнього  процесу (Кодекс України про адміністративні правопорушення).

Булінг  (цькування),  тобто  діяння  учасників  освітнього  процесу,  які полягають  у  психологічному,  фізичному,  економічному,  сексуальному насильстві, у тому числііз застосуванням засобів електронних комунікацій, що вчиняються стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи або такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу, внаслідок чого могла бути чи була заподіяна шкода психічному або фізичному здоров’ю потерпілого,тягне за собою накладення штрафу від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від двадцяти до сорока годин.

© 2022 ARTEM PRONCHUK. All Rights Reserved.
ЗОШ №1 м.Рівне